Життя
жорстоке, нелюдське. Саме зараз необхідно говорити про гуманну педагогіку. Якщо
ти вчитель, то несеш добро, а якщо інше, то ти не вчитель. Чи можемо ми давати
знання дітям і не облагороджувати їх серця?
Гуманна педагогіка – складне явище в людській свідомості. Це
не просто доброта, чуйність, милосердя. Вчитель тут має проявити волю і
сміливість.
Гуманна
педагогіка – це класична ідея, яка виходить ще з праць Ушинського,
Сухомлинського… Основоположники гуманної наукової педагогіки – Пирогов,
Ушинський, Макаренко, Сухомлинський, Каменський…
Педагогіка
– не наука, а мистецтво. Гуманну педагогіку слід описувати не звичними
науковими поняттями. Педагогіка знаходиться вище науки. «Всі науки служать для
педагогіки». Навіть назви педагогічних праць про це свідчать: «Педагогічна
поема» А. Макаренка, «Серце віддаю дітям» В. Сухомлинського, твори Ж-Ж Руссо,
Я.Корчака… Педагогіка – це сфера
мудрості. Необхідно виховувати не за наукою, а за серцем. А серце має
посміхатися…
Гуманізм
– основа людських відносин, мета і засіб виховання школярів.
Принципи гуманної педагогіки
1.Олюднювати, облагороджувати середовище
навколо дитини.
2.Проявлять творче терпіння.
3.Приймати дитину такою, як вона є.
4.Будувати співробітництво з дитиною.
5.Виховувати з оптимізмом будь-яку дитину.
6.Проявляти відданість і щирість у
спілкуванні з дитиною.
Прислів’я від Ш.О.Амонашвілі
Красивим є
той, хто красиво мислить.
Хай твій
язик не поспішає говорить.
Як тільки
починаємо думати – помилки зникають.
Хто шукає
трудність, знаходить мудрість.
Ніхто тобі
не друг, ніхто тобі не ворог – кожний тобі вчитель.
Бути вічним
учнем – це наш шлях.
У кожного
всередині є вчитель – слухай його.
Найкращі
знання вчителя у його серці.
Учитель має
любити дитину серцем. (Сухомлинський).
Холодна
логіка дуже небезпечна, якщо не розвивається серце і душа.
Від
фізичного тепла предмети розширюються, а від духовного – розширюються серця.
Комментариев нет:
Отправить комментарий